Returnering

Returnering

 

 

FORTRYDELSESRET

Hurtig og nem returnering

Vi har gjort det nemt for dig, at sende varer retur til os. Det er nemt, at handle online, derfor skal det også være nemt, at sende varer retur igen.

For at oprette en returnering logger du ind på “min konto” med e-mailadresse og adgangskode eller Facebook-login inden 14 dage fra modtagelse af pakken.
På din brugerkonto vælger du hvilken ordre, du ønsker at returnere en vare fra og angiver årsagen. Dernæst følger du vejledningen på siden, hvor der hentes en returlabel i PDF, som udskrives og klæbes udenpå returpakken.

Returpakken afleveres nemt og hurtigt i en GLS pakkeshop (hvis du har modtaget pakken med GLS), eller Post Danmark butik (hvis du har modtaget pakken med Post Danmark).
Det er vigtigt, at pakken indleveres korrekt, så den kan spores. Husk at få en kvittering, som bevis på, at du har returneret pakken.
Du kan også købe returlabel uden at logge ind som bruger. Du finder fanet “retur label” nederst på forsiden.

Det koster 49 kr., at benytte vores returlabel, som betales ved køb af returlabel.
Det er ikke et krav at du benytter vores returlabel. Du kan også vælge selv, hvordan du vil returnere din pakke til os. Du kan selv skrive en seddel og vedlægge inde i pakken. Du må også selv vælge hvilken fragt firma du vil benytte. Dog skal der igen gøres opmærksom på at, det er kundens ansvar at vi modtager pakken rettidigt. Vi dækker ikke for pakker der går tabt under returforsendelse eller pakker der bliver skadet undervejs til os.

Alle varer er omfattet af købelovens regler om fortrydelses- og returret på nettet, hvor du har 14 dages fortrydelsesret. Fortrydelsesretten løber fra den dag, du placerer din ordre og hermed også har betalt for den. Hvis du ønsker, at returnere en vare skal du meddele os på vores mail (kundeservice@the-queens.dk) , at du ønsker at fortryde købet. Din fortrydelsesret løber fra den dato hvor du har placeret din ordre.
Du skal sende din returpakke retur til os, uden unødig forsinkelse og vi skal modtage din “pakke” retur, på vores adresse,senest den 14. dag efter dit køb. Bemærk, vi skal modtage pakken senest den 14. dag, efter du har placeret ordren. Vi understreger igen, at alle returpakker skal modtages på vores adresse. 14 dage efter købet bortfalder din fortrydelsesret. Kundens bærer fuld ansvar for at vi modtager pakken retur rettidigt.
Du kan også blot følge vejledningen for returnering, som er vedlagt i pakken. Du kan også returnere pakken med selvvalgt fragt firma, og en håndskrevet seddel inde i pakken.

Ombytning

Vi ombytter ikke til andre varer, men tilbagebetaler altid pengene for returvarer. Ønsker du en anden vare, skal du derfor gå ind i shoppen og bestille den. Dette gør vi for at sikre, at din vare leveres hurtigt, og matcher dit køb.


Diverse

Du har pligt til, som kunde, at returnere varen til os i væsentlig samme stand og mænge, som ved modtagelse. Alle tags/mærker skal være på varen ved returnering.
I tilfælde af værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes dette beløb. The-queens.dk sælger udelukkende nye varer, dvs. at en evt. værdiforingelse altid vil beløb sig til 100% af varens værdi (købelovens mangelregler anvendes).

Du kan naturligvis pakke varen ud og prøve den. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, og naturligvis ikke tage en vare i brug, som du ønsker at returnere.
Sko skal sendes retur i deres originale kasse i den oprindelige stand. Der må ikke tapes, skrives eller sættes label udenpå kassen. Der vil blive opkrævet et gebyr, hvis sko returneres uden original kasse eller hvis denne er beskadiget.

Følgende varer er undtaget fortrydelsesretten: Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt ved leveringen. Du mister din fortrydelsesret hvis du bryder forseglingen på disse varer.

The Queens modtager ikke returpakker sendt “uden omdeling”. Det er dit ansvar, at pakken bliver leveret retur til vores adresse, samt alt indhold er pakket forsvarligt ind.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af din pakke eller lade være med at hente den. The Queens vil blive pålagt en ekstra fragtomkostning. Denne fragtomkostning vil blive modregnet returvarernes pris.


Retur adresse:

The Queens
Kongensgade 98 2. th.
6700 Esbjerg
Danmark

Vi modtager ikke pakker sendt. pr. efterkrav eller uden omdeling.

Tilbagebetaling

Når vi har modtaget din returpakke og den er godkendt, vil vi hurtigst muligt behandle den og tilbagebetale dine penge. Du vil du få en kreditnota på mail, med en oversigt over tilbagebetalingen.
Refusion af returbeløbet vil finde sted indenfor 7-10 hverdage, i travle perioder kan der gå op til 14 dage.
Vi tilbagebetaler til samme konto, som der er betalt fra.

Er du i tvivl? Kontakt vores kundeservice på mail kundeservice@the-queens.dk inden du sender varerne retur, så hjælper vi dig.

 

REKLAMATION

Alle vores varer hos The-Queens.dk er i højeste kvalitet, og alle varer tjekkes inden afsendelse. Dog kan der i sjældne tilfælde desværre opstå en fejl eller en mangel ved en vare, og i et sådant tilfælde beder vi dig kontakte os hurtigst muligt, efter fejlen eller manglen er opdaget.

Du har selvfølgelig 24 måneders reklamationsret når du handler hos The-queens.dk. Det betyder, at du kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Som udgangspunkt vil du få repareret varen, hvis det kan lade sig gøre.
Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af varen eller anden skadeforvoldende adfærd. Reklamationsretten dækker derfor ikke, når fejl opstår på grund af forkert brug, manglende vedligeholdelse eller almindeligt slid. Vær derfor opmærksom på dette, inden du reklamerer.

Du skal reklamere indenfor “rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen eller manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Vær opmærksom på at perler, pailletter, sten og andre pyntegenstande skal behandles med omhu ved brug og vask.
Ved mangelfuld levering skal vi kontaktes indenfor 2 dage efter pakken er blevet kvitteret for, for at kunne behandle dette som en reklamation.

Når du ønsker at reklamere over et produkt, skal vi kontaktes på e-mail kundeservice@the-queens.dk , angiv ordrenummer og beskriv fejlen så detaljeret som muligt.
Det er vigtigt, at du afventer svar fra os inden du afsender varen, da reklamationsseddel skal vedlægges, og der skal oprettes en returlabel til din pakke, som du gør under din konto. Det er vigtigt, at lablen oprettes under din konto, da det kun er den forsendelsesform vi dækker ved reklamationer.

The Queens refunderer ikke emballage – vi anbefaler at du genbruger samme pose eller kasse, som varen er modtaget i.

Retur adresse:
The Queens
Kongensgade 98 2. th.
6700 Esbjerg
Danmark

Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller uden omdeling.

Når vi har modtaget din reklamation, vil du få svar fra os på mail indenfor 7 hverdage om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din sag.

Bliver reklamationen godkendt, vil du som kunde selvfølgelig ikke have udgifter i forbindelse med returnering af varen.

Scroll to top